Vedelgaas – üllatav kokkuhoid

Tänu oma tööle olen täielikus sõltuvuses oma sõiduvahendist, millega on pea iganädalased läbitavad distantsid 500 kilomeetri ringis ja sageli rohkemgi. Sellest tulenevalt eelistan autot, mis on mõistliku kiirendusega, nelikveoline ning hea turvavarustusega, sest meie teedel toimiv liiklus on pehmelt öeldes ootamatusi täis. Ilmselgelt kulutab selline auto paratamatult rohkem kütust. Minu praegune valik on 3,5 liitrine ja 217 kW Honda Legend. Auto soetamisel hindasin ennekõike selle sõiduomadusi, aga kütusekulu hindamine jäi sel korral tahaplaanile. Ilmselgelt on 11,8 l/100 km suur kütusekulu, aga ega raskem nelikveoline auto ainult aurudel ei liigu.
Nii jõudsin LPG-ni. Numbritesse panduna on minu keskmine läbisõit kuus vähemalt 2000 km. Bensiini tänaste hindade juures, kus kütuseliitri hind kõigub euro juures, siis kulub kütusele nende numbrite juures orjenteeruvalt 250 EUR. Kasutades aga LPG-d, kus hind täna on keskmiselt 0.530 EUR (Eesti Autogaasi kliendikaardiga vähemalt 2 senti veelgi soodsam), siis kütusele kulub keskmiselt 100 EUR kuus vähem. Kuidas selline number? Tegelikult tarbib auto gaasi võrreldes bensiiniga rohkem. See on küll minu umbkaudne matemaatika, aga tegelikult säästan ma aastas sellise läbisõidu ja hindadega vähemalt 1200 EUR.
Gaasiseadme paigaldus maksis ka, aga 15 kuud on maksimum, mil see tagasi tootma hakkab. Kui siia seadme tasuvusarvestusse lisada aastalõpul tehtud sõit Saksamaale, siis selliste pikemate sõitudega peaks see tasuvuse piir saabuma veelgi kiiremini.
Rääkides teekonnast Tallinnast Frankfurti , siis on kogu trass stabiilselt LPG tanklatega varustatud, ei pidanud kordagi tankimisvõimalusi otsima. Ühel korral tuli küll bensiiniga sõita, sest istusin pikemalt ummikus ja ei tahnud rivist välja keerata- ehk enda mugavus.
Ühe tankimisega saab tegelikkuses läbida ju pikema vahemaa, kui arvesse võtta, et tegelikult on võimalus sõita gaasiga ning täiendavalt lisaks vajadusel ka bensiiniga, kui gaas otsa lõpeb.
Ilmselgelt on gaas Euroopas rohkem kasutust leidnud, kui seda on meil, aga eks kõik areneb.
Ja veel. Kuna ma olen oma sõiduvahendi kiirenduse osas väga nõudlik, siis kartsin algselt jutte, et gaasiga auto on nö. uimasem. Tegelikuses ei ole mingit erinevust tunda. Ainus tuntav vahe on kulude kokkuhoid.

Agnes Nõu
A-miks Koolitused